+36 (20) 588 6929 balase@senecabeszedstudio.hu

Nagy-György Márton önéletrajza

Az életem sok tekintetben különleges fordulatokkal jutott el odáig, hogy végül logopédusként, főként pedig komplex művészeti terapeutaként kezdjek el dolgozni. Versenytáncosként töltöttem 10 évet, ami már gyermekkorom óta meghatározó része volt az életemnek, és fontos szerepet játszott a mozgás szeretetében. Ezt követően 8 évig hegedültem, részt vettem kórusokban és énekelni tanultam. A középiskolában érdeklődésem a pszichológia felé fordult, majd jazzének szakirányban tanultam tovább. Logopédusként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán végeztem. Miután úgy döntöttem, hogy Pestre költözöm, dr. Torda Ágnes segítségét kértem abban, hogy ajánlásokat kapjak olyan helyekről, ahol tanulhatok és tapasztalatokat szerezhetek. Így kerültem kapcsolatba Balás Eszterrel és a Seneca Alapítvánnyal, miközben már dolgoztam a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat 15. Kerületi Tagintézményében. Két évet töltöttem el gyakornokként a Senecában, Balás Eszter mesterlogopédus irányítása alatt. Végül csak végzett logopédusként jöttem rá, hogy a komplex művészeti dadogás terápia a teljes közös metszete mindannak, ami engem eddigi életem során igazán érdekelt.

2020 óta a Tritonlife Gyógypedagógiai Központban is dolgoztam 2023 szeptemberéig rész munkaidőben, azóta pedig fő állású munkavállalóként.

2022 óta a Démoszthenész Egyesület akkreditált dadogás-hadarás továbbképzésén meghívott előadóként tanítom a hadarás elméletét, diagnosztikáját és terápiáját képzett logopédusok számára.

2024 óta A Szegedi Tudományegyetem meghívott előadójaként van szerencsém tanítani a „Beszédfolyamatossági zavarok” tantárgyat, mely a dadogás és hadarás elméletét, diagnosztikáját és terápiáját ismerteti a hallgatókkal.

Komplex művészeti terapeutaként arra törekszem, hogy lássam az embert a páciens mögött és a lehető legjobb tudásommal segítsem őt és a mögötte álló családot is. Azért jönnek hozzánk a szülők és a gyermekek, mert segítségre van szükségük, ami lehet egy egyszerű probléma, de lehet egy nehéz és hosszú terápiás folyamat is. Ebben az esetben pedig a rendkívül fontos, hogy a szülő tisztán lássa mi a cél, hogy legtöbbször nincsenek rövidíthető utak. A gyermek fejlődése érdekében a szülő és pedagógus szövetségesként kell, hogy együtt dolgozzanak.